Avgjørende samtaler
Sammendrag
LÆR DEG Å KOMMUNISERE NÅR DET VIRKELIG GJELDER
Mange problemer oppstår fordi vi ikke klarer å stille de vanskelige spørsmålene og at vi unngår en avgjørende samtale. Forfatterne av Avgjørende samtaler har studert store og små organisasjoner over hele verden for å undersøke hva som fører til gode resultater. De oppdaget at det finnes viktige øyeblikk som betyr mer enn andre for hvilke resultater man oppnår. Deres forskning viste at det i alle organisasjoner som kan vise til gode resultater, finnes det nøkkelpersoner med gode kommunikasjonsferdigheter. Disse personene skiller seg markert ut og kan identifiseres ved noen enkle kriterier. To av disse kriteriene er at de sier fra når det er nødvendig og gjør det på en slik måte at resten av organisasjonen kommer i et spor som gir økonomisk avkastning.
Boken Avgjørende samtaler vil gi innsikt og være et godt hjelpemiddel for å analysere og forstå reaksjoner til medarbeidere og kollegaer. I organisasjoner som har en kultur for å ta de avgjørende samtalene, vil også effektiviteten, jobbtrivselen og inntjeningen øke.