Kritiske jobbsituasjoner

Kritiske jobbsituasjoner

av Ros Jay,
2004

Sammendrag

Små eller store problemer på jobben? Umulig å diskutere det med kollegaer eller sjefen din? Ikke fortvil. Ros Jay har skrevet en praktisk bok som gir gode råd om hvordan du kan takle jobbrelaterte problemer.

Som leder eller medarbeider støter du på krevende situasjoner nesten hver dag. Det kan være personalsaker som er vanskelig å håndtere, analysering av de mulighetene som foreligger og å kunne ta sunne og riktige beslutninger. Alt dette er vesentlige elementer i en hvilken som helst stilling.

Men en gang i mellom dukker det opp et problem som du ikke har vært borti før, eller en situasjon hvor du virkelig havner mellom barken og veden. Og det er du og du alene som må finne løsningen. Kanskje har du ingen anelse om hva du skal gjøre. Eller kanskje vet du ikke helt om du tør å satse på instinktene dine. Kanskje har du ingen å spørre akkurat i denne spesielle saken - eller ingen du har lyst til å spørre. Da er det at en vanskelig situasjon blir virkelig krevende.

Det finnes en del tøffe situasjoner, og som det ikke står om i lærebøkene, ikke før nå.

Ros Jay har tatt for seg hvordan du kan handle i forhold til 103 vanskelige situasjoner. En kritisk situasjon kan for eksempel være noe som angår en av medarbeiderne dine, noe du selv har gjort eller sagt, en krevende kunde eller problemer med en leverandør - ja, det kan til og med være noe mellom deg og sjefen din. Hva gjør du for eksempel hvis sjefen prøver å gi deg skylden for sine egne tabber? Eller hvis du tror at en kunde lyver for deg? Eller hvis du må irettesette en medarbeider som også er en venn?

Uansett hva du måtte føle i forbindelse med de enkelte fremgangsmåtene, så vet du i det minste hva du gjør og hvorfor du gjør det. Situasjonen kan kreve mot, diplomati, dyktighet eller tålmodighet. Men den er ikke vanskelig lenger.

Boka er delt i fire:

Del 1: Vanskeligheter i forhold til teamet ditt

Del 2: Vanskeligheter i forhold til dine overordnede

Del 3: Vanskeligheter i forhold til kollegene dine

Del 4: Vanskeligheter i forhold til kunder og leverandører

Uansett hva slags krevende situasjoner du står overfor på jobben, er dette den boken som kan gi deg gode og fornuftige råd om hva du kan gjøre og hvordan du skal takle de virkelige utfordringene og dilemmaene du kan støte på som sjef eller vanlig medarbeider.

Lån boken

Henter lånestatus

Kjøp boken

Henter priser

Lese noe lignende?