Markedsføringsloven

Markedsføringsloven

av Ingvild Mestad,
2010

Sammendrag

Den nye markedsføringsloven fra 2009, som implementerer EU-direktivet om urimelig handelspraksis, har utløst behov for ny litteratur på området.

Markedsføringsretten er i utvikling, særlig på grunn av harmoniseringsarbeidet innenfor EU/EØS som førte fram til direktivet om urimelig handelspraksis (direktiv 25/2009/EF). Kommentarutgaven tar sikte på å imøtekomme dette behovet. Samtidig kommenteres også bestemmelser som ikke er endret i forhold til den tidligere loven, som f.eks. kravet til god forretningsskikk, bedriftshemmeligheter og produktetterlikning m.m. Kommentarutgaven er resultat av et samarbeid i regi av Kluge Advokatfirma DAs avdeling for IKT og immaterialrett.

Lån boken

Henter lånestatus

Kjøp boken

Henter priser

Lese noe lignende?