Markedsføring og ledelse 1

Markedsføring og ledelse 1

av Per Nørgaard,
2007

Sammendrag

Fire hovedområder Organisasjon og marked gir et perspektiv på faget og viser samspillet mellom marked, organisasjon og ledelse. I denne delen forklares sentrale begreper, og i kapitlet Psykologi og kjøpsatferd beskrives hvordan behov, personlighet, holdninger og motivasjon styrer forbrukerens valg. Systematisk markedsføring beskriver gangen i en markedsplan. Sentrale temaer er situasjonsanalyse, segmentering, målgruppevalg og bruk av konkurransemidlene. Organisasjon og ledelse viser organisasjoners oppbygning og hvordan en organisasjons kultur kan analyseres og utvikles. Temaer beskriver hvordan reklamemateriell kan produseres ved hjelp av digitale verktøy, og hvilke lovbestemmelser som setter rammer for markedskommunikasjonen.

Lån boken

Henter lånestatus

Kjøp boken

Henter priser

Lese noe lignende?