Spørsmål som virker
2005
Sammendrag
Still riktige spørsmål på riktig måte.Ved å spørre viser du interesse og du får verdifull informasjon. Men det er ikke nok bare å stille spørsmål. Det er når du vet hvilke spørsmål du skal stille, og hvordan du skal stille dem, at du oppnår resultater – i form av bedre informasjon, bedrede karriereutsikter og mer konkurransedyktige organisasjoner.
Hvis et selskap ikke oppmuntrer til at det stilles spørsmål, vil denne bedriftens fremtid være i fare. Hvis du ikke vet hvilke spørsmål du skal stille ved kritiske beslutninger for karrieren og bedriftens virksomhet, vil din egen fremtid være usikker. Mens universitetenes fakulteter for økonomi og administrasjon og utallige bøker lærer deg om statistikk, strukturer og endringsstrategier, gir de svært lite veiledning eller innsikt i den uunnværlige kunsten å stille spørsmål.
- De som tilegner seg en spørrende holdning, vil lykkes.
- Organisasjoner som skaper en spørrende kultur, vil lykkes.
Boka lærer deg å bruke spørsmål som verktøy i forbindelse med blant annet jobbsøking, karriereendring, forhandlinger, møter og planlegging og ansettelser. Den dekker alle områder hvor det er nyttig å kunne spørreteknikker. Under hvert tema er det gjengitt en rekke spørsmål som det kan være nyttig å stille i gitte situasjoner og kommentarer til disse situasjonene.
Men de rette spørsmålene kan du:
- finne den riktige jobben
- forhandle deg til best mulig lønn
- ansette det riktige teamet
- finne den beste forhandlingsposisjonen
- gjøre ideer om til nyskapninger
- gi det rette inntrykket
- endre organisasjonen din
- inspirere alternative fremtider
- hjelpe medarbeiderne til å forstå kundene bedre
- holde et bedre foredrag eller tale Boka er organisert med kryssreferanser for å hjelpe deg til å finne de riktige spørsmålene raskere og for at den skal være så nyttig og fleksibel som mulig. Ikke vær redd for spørsmål. Når du behersker kunsten å stille smarte, relevante spørsmål, vil du ikke bare gi et godt inntrykk, du vil også prestere bedre. Forfatteren ordlegger seg slik: ”Din suksess avhenger av hvilke spørsmål du stiller. Verdens arbeidstakere: Spør!” Boka viser at det er den som spør, som styrer samtalen.
- forhandle deg til best mulig lønn
- ansette det riktige teamet
- finne den beste forhandlingsposisjonen
- gjøre ideer om til nyskapninger
- gi det rette inntrykket
- endre organisasjonen din
- inspirere alternative fremtider
- hjelpe medarbeiderne til å forstå kundene bedre
- holde et bedre foredrag eller tale Boka er organisert med kryssreferanser for å hjelpe deg til å finne de riktige spørsmålene raskere og for at den skal være så nyttig og fleksibel som mulig. Ikke vær redd for spørsmål. Når du behersker kunsten å stille smarte, relevante spørsmål, vil du ikke bare gi et godt inntrykk, du vil også prestere bedre. Forfatteren ordlegger seg slik: ”Din suksess avhenger av hvilke spørsmål du stiller. Verdens arbeidstakere: Spør!” Boka viser at det er den som spør, som styrer samtalen.
Lån boken
Henter lånestatus
Kjøp boken
Henter priser