Ikke bli en magiker
Sammendrag
Einar Andersen er en ganske gjennomsnittlig 12-åring. På Sellemstad barneskole er han så å si usynlig for alle, bortsett fra bestevennene Hussein og Mari. Sammen med dem spiller Einar dataspillet Mage Tower, men han driver også med rollespill, leser fantasybøker og ser alle filmer med magi han kommer over. Derfor er det nesten ikke til å tro når det en dag står tre rare nisser på døra hans og forteller Einar akkurat det han har drømt om: Han er en magiker. En anomali som skal stå opp mot det grusomme, hemmelige Ordenssystemet som egentlig kontrollerer hele verden. Den eneste utfordringen er at det må skje i løpet av 30 dager. Jo, og så viser det seg at magi er helt UTROLIG kjedelig å lære seg. Da hjelper det lite at de pussige nissene verken er særlig flinke til å lære bort magi eller til å gjemme seg for pappaen til Einar. Rasere stua til bjørnejegeren i naboleiligheten gjør de også. Men hva skjer når Einar begynner å merke at han har evner han ikke visste at han hadde? Kan han virkelig stille til valg som elevrådsleder? Og hvem er den merkelige Kaptein Flerre som plutselig dukker opp på skolen? Ikke bli en magiker er første bok i en morsom fantasyserie om hvor klønete det kan være å være 12 år, og få drømmene dine oppfylt (kanskje ikke helt slik du så det for deg). Selv om du får magiske evner, må du likevel navigere gjennom noen av barndommens største utfordringer: forelskelse, misunnelse og privilegerte drittsekker.